2009. szeptember 23., szerda

Should we help them?

 

Nem túl pörgős kedd délután, pár asztalnál vannak csak. A pultnál készítek elő egy desszertet, illetve teszek-veszek. Megcsapja az orromat a mindent átütő pisi szag, keveredve a kosszal.

Hajlektalan szag! - ugrik be rögtön.

Ajtó felé nézek, és tényleg ott áll egy igen szépen fejlett példány. Jön a főnök, hogy azonnal dobjam ki. Na mondom fasza, vehetem elő a rutint, amivel egyszer már eltessékeltem egy hajléktalant tavaly nyáron egy hotel elől, mikor biztonsági voltam.

(Egyébként érdekes, hogy én Londonban nem nagyon láttam még olyan igazi hajléktalant, de valamiért Angel-nél egy kis parkban van belőlük egy adag. Olyan igazi otthoniak ...)

Közelebb érve emberünkhöz, megcsap még a piaszag is. Ahogy odaérek, rögtön mondja, hogy pizza. Mondom pizza, mi? Mondja, pizza.

Enni akart.

Meglobogtatta a 10 fontosát.

Mondom neki, üljön le kint, mindjárt jövök. Leült.

Megyek a főnökhöz, mondom hogy hajléktalan, de csak enni akar, meg van pénze is rá. Főnök rám bízza a dolgot, az én felelősségem, de ő nem tanácsolja!

Bazki valahonnan kapott egy 10-est, és akar enni egy jó pizzát, én felveszem a rendelését. - mondom én. A te felelősséged, én nem tenném, de alkoholt nem szolgálunk i neki! - mondja a főnök.

Kimegyek emberünkhoz, Pizza - mondja, én meg mondom, hogy milyet? Pizza. Jó akkor Margarita. Jó, és odaadja a 10-est, hogy fizeti is.

Rendelést leadtam, készült a pizza, közben sodort magának kint egy cigit, elvolt.

Pizza kész, viszem ki neki, lerakom az asztalra.

Blögyög valamit. Elkezd ordibálni. Nézek rá, hogy mi van, kelne fel és ordibál, hogy sör! Felé állok tekintélyt parancsolóan, hogy most azonnal kussoljon be! ( A főnök biztos hallja bent a kiabálást, a vendégek szintén.) Értetlenkedik, hogy sör, meg hogy sör, és hogy kell neki sör. Mondom nem szolgálunk ki sört. De hogy rendelt. Mondom pizzát rendeltél. Nem, ő sört rendelt! És ordibált megint. Na, akkor megfogtam a pizzát, mondtam neki, hogy sört nem szolgálunk ki, viszont szüksége lenne egy kis meleg ételre!

Hajtogatja, kiabál hogy sör! Na ennyi volt, oda böffentettem, hogy hozom vissza a pénzét, a pizzát meg elvittem.

Pénzét visszaadtam, mondtam hogy sört nem kap, de ha kell a pizza, még meleg. Elküldött a jó büdösbe, én meg nyomatékosítottam benne hogy egy perce van, hogy elhúzzon a étterem közeléből!

Bent a főnök csak annyit mondott, hogy látod, ezért nem szolgáljuk ki őket. Én meg megkértem, hogy ezt a pizzát számoljuk úgy, hogy az én személyzeti kajám mára, és a rendszerből vegyük ki a fizetett pizza rendelést.

A főnökkel kellett egyeztetnem, hogy töröljük  a rendelést, hallgatnom, hogy ő megmondta, ettem egy szar utólag melegített pizzát, csak azért, mert elhittem valakiről, hogy hiába hajléktalan, néha még próbál rendesen élni. Nem általánosítok, de csak nekem volt bajom abból, hogy próbáltam normális emberként kezelni ...

1 megjegyzés:

GeGe007 írta...

hát ugye, nehéz ezt a kérdést kezelni. Alapból én is így kezeltem volna, pedig már futottam bele hasonlóba.