2009. március 14., szombat

Oddities

 

Mint ahogy a címben is van, vegyünk át pár furcsaságot!

Az első rész angolosoknak ajánlott. Böngészve az angol újságokat néha szembe tünik pár érdekes szalagcím szóval vegyünk át pár szabályt Bori tolmácsolásában az angol újságírás szabályairól ami a cikkek címeit érinti:

- Bár a hírek többsége a múltról szól, mindíg jelen időt használnak,

- Nem teszik ki a határozott névelőt, hogy "The"

- A "be" igének bármely alakját gyakran kihagyják a mondatból,

 

Ezen szabályokhoz tulajdonképpen nincs köze a most következő címeknek, de azért nem ártott ezt  megtudni :)

Jöjjön tehát két furcsa cím a Sunból:

- England boss Fabio Capello will block bid to stop David Beckham playing

- Cheryl really is a merry old Cole

Mindkettő mondatra várjuk angolosok megfejtéseit, hogyan lehetne lefordítani a legjobban ezeket magyarra. Mi a legmagyarosabb fordítás rájuk. KOMMENTET!!! :)

Második részünkben térjünk rá egy emailre, amit Lacza tegnap kapott. Változtatás nélkül közöljük:

első email:

"

Milyen címen van ez a suli? most mennénk Londonba és egy ilyen iskolát keresünk

"

válasz email:

"

Szia
Pontosítanál?
Lacza

"

második email:

"

mit értesz ezen?

"

válasz email:

"

Szia 
Arra gondoltam, hogy köszönjél, írd alá, és az email tartalmi részében úgy kérdezzél hogy azt lehessen érteni. Milyen iskola, minek, miért, meg egyébként is honnan, vagy mi?
Én nem adok nagyon a formaságokra, de ha idegennel veszem fel a kapcsolatot, azért mégis csak van valami alap.
Az iskola meg Harrow-ban van.
Lacza

"

harmadik email:

"

Bocsi nem akartam bunkó lenni köszi hogy így is válaszoltál

"

 

(Köszönönés, aláírás az utolsóban sincs... :)

Szóval ... alacsony az a kerítés ...

Harmadik részben pedig merüljünk beljebb egy picikét az angol fogadóirodák rejtett, sötét világába. Szombaton mondtam Borinak, hogy mindjárt jövök csak beugrok még egy ilyen fogadóirodába. Mondja oké, megyek én is, de minek is?

- Hogy megkérdezzem lehet-e fogadni arra, hogy találnak -e vizet a Marson?

Én már bent voltam az irodában, amikor Bori még mindíg nézett rám döbbent mosolygós arcal az utcáról, hogy mit is akarok én. :)

Nem kevésbé a fogadásokat felvevő csaj, ő konkrétan nem is értette a szitut, de mivel Bori mellettem volt ezért nem hívta a rendőröket. Szerencsémre viszont a másik ablakban a másik ott dolgozó faszi hallotta hogy mit akarok, és rögtön ráugrott a témára!

- Szereztél nekem egy jó napot ember! Ez nagyon jó! Rögtön kiderítem. - és elkezdett telefonálgatni az ügyben, mert nyílvántartásukban nem szerepelt ilyen fogadási opció. Közben pedig mesélte rötyögve az orra alatt, hogy mennyire feldobtuk a napját ezzel, mindenki csak jön loversenyre, néha agárra fogadni, erre most itt van egy teljesen hibbant ötlet.

A vége az lett, hogy ezt még a fogadási főnököknek is meg kell beszélniük, a hét közepén menjek vissza, mert akkorra már tud mondani konkrétumot, valószínüleg felveszik a palettába.

Szerintetek fognak találni vizet a Marson?

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Csak idő kérdése...

GeGe007 írta...

ezen a két mondaton még cizellálok egy kicsit.. :)