2009. június 28., vasárnap

A question again

 

Mint ahogy írtam, betegeskedek. Torokfájás már elmúlt, köhögés és orrdugulás maradt. Mivel már elfogyott az otthoni lándzsás utifű, ma bementünk egy gyógynövényboltba keresni valami köhögés ellenit, mert gyanúm szerint a méz ezt nem fogja könnyen megoldani.

És most térjünk rá a kérdésre:

Mi a magyar neve a Boneset nevű gyógynövénynek?

A helyes megfejtéseket kommentekben várjuk.

Kieg.:

Kép a termékről:

DSC_00121

Kedves arab eladó srác kérdezgetett, majd azt mondta, hogy arra a köhögésre, ami nekem van, ez lesz a legjobb. Nagyon népszerű is! Hittünk neki. A betegtájékoztató papír szerint Boneset gyógynövényből készült, ami ...

 

 

Kiváncsi vagyok tudja-e valaki, mert nem egyszerű rátalálni, magyar neten nincs semmi különös erről a fajta növényről. Angol tartalomban viszont sokat írnak róla, és jótékony hatásáról.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Sédkender

Lacza írta...

Közel,de nem az :)

Mademoiselle Fik írta...

EUPATORIUM PERFOLIATUM
Vízi kender.

Javallatok:

Meghűlések, influenzaszerű állapotok, epe hányás.

Jellemzők:

Csontokba hatoló erős fájdalom, izomzat sajgó fájdalma, gyengeség.

Tünetek:

Nyugtalan, nyög a fájdalomtól; fázik, émelyeg; rekedtség, hörgői fájdalmasak; erős, lüktető fejfájás, fejét nehéznek érzi, szemgolyófájdalmat érez; hideg vízre vágyik, de kihányja azt.

Javul:

Izzadást követően, ha beszélgethet valakivel, hányás után.

Romlik:

Hideg levegőtől, köhögéstől, étel szagától, mozgástól.

Mademoiselle Fik írta...

Jobbulást :) !

Lacza írta...

Mademoiselle Fik, amit beírtál jellemzők és tünetek azért elég dúrvák :D

Egyébként a megfejtés itt sem helyes! Bááááááár ...

Újabb komoly problémára kezdek bukkani! Mindkét válasz alapvetően jó, de mégsem. Na erről írok posztot :D

Mademoiselle Fik írta...

itt találtam:) - http://www.natursziget.com/page.php?show/homeopathia/materiamedica/drug/eupatoriumperfoliatum

de Amerikai lázgyökér elnevezésre is bukkantam, amikor beírtam a keresőbe a latin nevét :).

Sőt találtam egy ilyet is :D - "A gyári készítményeket főleg az észak-amerikai Eupatorium perfoliatumból állítják elő. Átnőttlevelű sédkendernek is nevezik. " - ezen a linken -> http://www.tgy-magazin.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=227&Itemid=26