2008. június 7., szombat

Epsom Derby

A lényeg az, hogy a Radissonban a Banqueting-en melózok. Napközben itt konferenciák, megbeszélések, tárgyalások vannak, mindezt a hotel 12 helységgel biztosítja, este pedig különböző céges vacsorák, rendezvények vannak. Na most, hogy jön a nyár ez lecsökken gyakorlatilag a minimálra. Így a meló is minimál lesz. Erre felkészülve beregisztáltam két másik agencyhez is, akik hírdettek is, hogy embereket keresnek a zsúfolt nyári szezonra. A második agency rendezvényekre biztosít embereket, küldtek is hétfőn szerdán. Szép nagy rendezvények voltak, sima pincérkedés volt. Jó volt, képek:

DSC_00407

DSC_00408

 

A harmadik agencyhez csütörtökön mentem regelni. Az iroda a Waterloo Station-l van. Ez az a hely, ahol akárhányszor is jártam már, mindíg máshol jöttem ki. A föld alatt valami iszonyat labirintus rendszer van! És most találtam egy olyan részt ahol kb. 200 méter hosszan vizszintes mozgólépsző van, megkönnyítve a táv legyaloglását.

 

Az irodában négy csak ült, meg egy dagadt pacák, akit -úgy tünt - csak beraktak a sarokba, és mintha mindíg is ott ült volna. Szóval a hölgyeket lenyűgöztem annyira, hogy beregisztrálás közben még fagyit is adtak, és közben kellemesen csevegtünk. Péntekre adtak is melót, kérdeztem mi lesz, és mondta a csaj, hogy a derby. Nem tudtam, hogy jól értettem-e, de ha derby hát legyen derby.

Másnap reggel indulok a találkozó helyre, amikor csörög a telefonom. Michelle az agencyből, és csak azért hívott, hogy érdeklődjön "kinyitottam -e már a szemem ma reggel". Ez tipikus angol, nem azt kérdezik meg, hogy felébredtem-e, hanem körül írják :D

Szóval találkozópont waterloonál. Még van egy csaj, meg egy srác. A csaj persze magyar. Michelle is megjött, megyünk a vasútállomásra. Mondja a csaj, hogy vegyünk jegyet, de majd visszafizetik.

Ekkor derült ki, hogy tényleg derbyre megyünk, nem is akár hová. Az Epson Derbyre! Mondom zsír! A vonat tele kalapos, virágmintás hölgyekkel, szmokingos urakkal. Ahogy az a nagy könyvben meg vagyon írva!

Jó háromnegyed órás út vonattal, még nem néztem meg, de szerintem elöszőr hagytam el Londont. :)

Kiérve összegyült a picér had, az állomáson jegyüzérek hada. Nyilvános wc-ben könnyítek magamon, miközben hallgatom két öregúr beszélgetését miszerint melyik lóra kell fogadni. Az állítólagos tuti tipp az "Ice Cream" névre hallgató paripa volt.

DSC_00409

Átöltözés, az idéglenes sátorban felállított konyhában a szokásos ránézésrre teljes káosz.

A lóverseny pálya hatalmas, be sem látni az egészet, mellette kitelepült vidám park, mindenhol a kalapos hölgyek, elegáns urak. Egy gyors elígazítás a részünkre mit hogyan kell csinálni, aztán kezdtünk is. 600 vendég, az öt fogásos kajákat úgy időzítették, hogy két futam között legyenek, nehogy lemaradjon bárki is egy egy versenyről.

Felszolgálás a szokásos káoszban, semmi extra.

Futamok alatt, és között amikor nem volt dolgunk mi is a pálya szélén álltunk és nézelődtünk. Egy ilyen alkalomkor egy pacák cigizik mellettem, egyszer csak hozzám fordul:

- Mennyiért dolgozol itt?

- Minimál bér, 5.52-ért.

- Hmmm... Én most veszítettem 1000 fontot.

És elment. Engem meg otthagyott az élet nagy dolgain való töprengésemben ezután a párbeszéd után. :)

06062008640

Kajáltatás lement rendben, majd haza. Igen sokat utaztam majdnem három órámba telt mire haza vergődtem a pénteki csúcsban, bár kellemes társaságban tettem ezt, egy olasz, egy lengyel srác, és két orosz csajjal.

06062008641

 

Ma kezdődik az EB! Ma reggel fogadtam is!

Borival felesben 5-5 fontot tettünk fel Portugáliára (7-szeres odsz), illetve faternak feltettem 10 fontot Hollandiára. (12-szeres szorzó).

Fogadóirodának nagyon kellemes hangulata van. Rengeteg tv-n sok sok sport, amikor benn voltunk épp az agárverseny volt a főképernyőn. Öreg urak üldögélnek az asztaloknál, irogatnak, sportújságot lapoznak, gondolkodnak, és ikszelnek.

Fogadni igen egyszerű dolog, egy erre kialakított papírra rá kell írni, hogy mire fogadunk, és mennyit teszünk rá. gyakorlatilag ennyi.

Veszélyes hely, mert a fogadás könnyedsége, és a kellemes hangulat miatt, rögtön azt kezdtem nézni, mi másra lehetne még fogadni, milyen odsszal. Ejj ejjj :) Ráadásul írják is a fogadó irodánál, hogy a "felejtsd el a karfásszéket otthon, vagy a kedvenc pubodban. Nézd az EB-t a Landsbroke-ban (a fogadó iroda neve), mert meccs közben is lehet fogadni a 85-ik percig, folyamatosan, a mérkőzés alakulásával szinkronban változó odszokkal.

Jól hangzik ;)

Videók az Epson Derbyről:

 

 

 

 

Hát akkor hajrá Hollandia, és Portugália!

Nincsenek megjegyzések: