2008. augusztus 20., szerda

This is LondON

Nem volt idom netezobe menni, de azert irtam a posztokat. Az elmult ket nap, és a mai:


18/08/08

Reggel felkeltem pénztárcámat kiürítettem hogy legyen hely a sok fém pénznek amit borravalónak kapok a mai napra, és beérve a Mariottba átváltottam Okos Luggage Porterre.
Az elso másfél óra agygyilkos másfél óra volt ...


Borzalmasan éreztem magam, semmi dolgom, unalmas volt. (Közben azért elgondolkodtam azon, hogy múltkor már a reggeliztetésnél is hasonló gondokkal küzködtem, egyszeruen lehet hogy az elmúlt majdnem egy év éjszakai munka kör után lehet hogy szimplán arról van szó, hogy nehezen mennek a reggeli órák... ) Utánna viszont bepörgött a hotel, jöttek a beköltözok, mentek a kiköltözok. És elkezdtem OLP lenni.


A beköltöztetésben van a nagy Tips! Azokra kell vadászni, a helyzetem nem volt kicsit sem megkönnyítve. A két másik kollega (egy india, és egy szerb),- aki a hotel alkalmazásában van ott - rutinból tudják már, hol van a jó borravaló, így meg kellett ütköznöm velük többször is, ebbol adódóan nem alakult ki jó kollegális viszony közöttünk (az olyan melót, amivel nem járt borravalóval az elején mindíg rám akarták sózni, hogy ok vigyék a borravalós vendégeket. Aztán ezt ki kellett küszöbölnöm).


Szóval pörögtem a beköltözokkel,- amennyire lehetett - és elindult a Tips is. A nap végére meg is lett az eredménye, gyakorlatilag megdupláztam a tegnapi borravalót ami annyit jelent, hogy összeszedtem a heti bérletre valót egy nap alatt.


Délután az ebéd után cigizek, amikor jön ki a Consierge is, hogy várnak a BackOffice-ban. Na mondom itten gáz van, biztos szólt a két kis tapsi hapsi, hogy távolítsanak el :)


De nem! Kiderült, hogy az egyik benti csajnak szülinapja van, és megkértek hogy ugorjak ki boltba, vegyek szülinapi tortát. Aszondja a kis ázsiai csaj, hogy menjek az "emenesz"-be. Közel van a "mekdonaldiz"-hoz. Hát mondom jó van, én megyek, aztán majd meglátom ezt az mnsz-t.

Mászkálok meki megvan, MNSZ felirat egy bolton sincs. Meg úgy a környéken egyébként is csak egy olyan bolt van, ahol esetleg lehet szülinapi tortát venni, az pedig a Marks & Spencer Food. itt ugyanis a Marks & Spencer-nek nem csak ruha üzlete van, hanem élelmiszer áruház láncolat is egyben. Ekkor be is villan, hogy a kis ázsia "emenesz"-e, az otthon tanult angollal "em end esz". Az az Mark and Spencer.

Túl vagyok tehát a nyelvi problémán, bennt viszont sehol nem találok szülinapi tortát. Nincs más hátra mint elore neki egy eladónak hogy van-e egyáltalán ilyen nekik. Készségesen rögtön mondja a kis paki, hogy persze és mutatja is. (ha valaki azt mondja, hogy megmutatja az rendszerint azt szokta jelenti, hogy nem tud annyira angolul, hogy elmagyarázza hol is van). Végülis kijukadtunk a pénztár melletti polc sorhoz, ahol tényleg sorakoztak a müanyag dobozban készen kapható szülinapi torták. Hutés nélkül ... Gondolom milyen lehet a szülinapi torta, hogy ha hutést sem igényel ...


Feladat teljesítve, délután még volt a hotelben egy konkrétan orült ember. A viselkedése, a mozgása. Ekte orült ember. Kétszer kellett szolnom a biztonságinak, hogy ott annál az embernél valami nem stimmel, kétszer rá is nézett (egyszer egy eldugott folyosón a falat nézte mereven az orült ...) és nagy nehezen harmadikra döntött úgy hogy megszólítja, és egyben ki is kiséri a hotelból.


Délután folyamán meg jött egy másik boztonsági or is. Baromi nagydarabb kormos, zord külso. Látszatra ...


Amikor megszólalt akkor pedig egy ritka magas hangot képzelj el, sok sok affektálással ...
Akkor lett biztos, hogy buzi, amikor jöttem el a hotelból és meglátott átöltözve. "Nahát ... húúú ... úgy nézel ki mint egy ... egy olyan amerikai baseball-s ... juj de jó a ruhád ... " Na több sem kellett távolról nyomtam egy bye-bye-t.


Hazaérve KnightLand Road-ra, megmelegítettem a szombaton készített csirkés tésztámat, a konyhában Benedek Anita, majd lejött Tomi is az új lakó. Sierra Leonei az apukája, anyukája magyar, így mesélt pár afrikai kaját. Ma pedig párolt rizset csinált, hozzá a csirke combot simán olajon kisütötte ropogósra, és ezt megforgatta a hagymás, mogyorókrémes, paradicsomos szószban. Megkóstoltam, isteni! Fogok csinálni én is ilyet. Receptet majd leírom pontosan :)
Fozés közben dumálgattunk, leginkább Irakról mesélt. Dúrva dolgok, egyszer majd párat leírok.

Holnap is megyek a Mariottba, szerdán tanfolyam, csütörtökön wine waiter leszek egy másik hotelben, szombaton pedig úgy néz ki a Tottenham futball csapat stadionjában dolgozom.
This is LondON


---------------------------------------------

19/08/08

Ma is Mariott hotel es Luggage Porterkedes. A melo elso masfel - ket oraja ma is borzalmas volt, de aztan ismet beporgott. Olyanyira, hogy borravalo rekorddal zartam a napot, osszessegeben harom nap alatt gyakorlatilag ossze is jott a heti lakber.


Ezenkivul, ma jol osszevesztem egy taxissal. Vagyis inkabb o velem :)

Kinnt allt egy csalad taxit is kertek. Taxi ott allt, de nem szaltak be, mert a fater kereste a fiat. Kozben jott egy masik csalad az is kert taxit. A hotel elott nem allt tobb, így kimentem az utcara leinteni egyet. Megjott, beszalltak, elmentek. A hotel elott allo taxis meg ram dudal, es lehuzza az ablakot.

"

- Mi a faszt csinálsz, mi a baj a taximmal?

Nem ertettem, hogy most ez hogy jon ide.

- Mi a faszért mesz el leinteni taxit amikor itt allok elotted. Mi bajod van?

- Neked itt vannak az utasaid, te levagy foglalva, vagy nem? Itt allnak, mindjart beszallnal

- Nezd mar meg a lampamat? Vilagit? Vilagit hát! ...


Karomkodasok, en is visszaordibalok neki gyakorolva az angol karomkodasokat, aztan ott hagytam a francba. A baj az volt, hogy ugye nem lett tartva az erkezesi sorrend. En ugy gondoltam, hogy az elso taxit mar lefoglaltak,- ami igy is volt - de az elso taxi soforje nem igy gondolta. Tanultam belole :D


Közben megjött a fater aki megtalálta a fiát. A fiának vérzik az orra, a faternak leöntve a pólója. Kiabálnak, vitatkoznak, de a srác nem nagyon mer azért szólni. Mi - a két porter és egy biztonsági - megrökönyödve állunk a történtek elött. A srácot bekísérjük a mosdóba, az apa meg bemegy inget cserélni.


Indulni akartak, a srác elkóvájgott, az apa kereste, megtalálta és valamin annyira felidegesítette magát, hogy vita közben behúzott a fiának. Amerikai család a srác olyan 17 éves lehetett, tipikus idióta kinézettel, apa meg olyan nagydarab. Hirtelen elgondoltam, hogy ezek hazamennek, és a srác eloveszi a lefurészelt csövut, és másnap olvashatjuk a hírekben ...


Három negyed egykor odaszólnak nekem, hogy menjek kajálni, mert egykor jön egy nagyobb csoport. Mondom inkább utánna, mert én nem eszek gyorsan. De menjek menjek. Mentem, de már el is gondoltam magamban, hogy azért kiveszek én majd egy félórás szünetet akkor késobb.
Kantinban nincs hús. Kérdezem, nincs hús. Így hát jó nagy adag rizibizi, tojássaláta, krumpli. Akkora adag, hogy megbánták, hogy nem adtak húst.


Egykor meg is jött a csoport, két turistabusznyi cseh, ugyanis holnap (azaz ma) lesz az Angol - Cseh válogatott meccs a Wembley-be.


Szép pörgos nap volt, Luggage Porternek jó lenni, leszámítva amikor nem.


Olimpiáról, Londonról:


Az angolok most teljesen oda és vissza vannak, száz éve nem nyertek annyi aranyérmet mint most. És micsoda sportokban: vitorlázás, gyors kerékpár, és sajnos nem bírtam már tovább nézni, így nem tudom hogy mi lett a tollaslabda csapatukkal. Azért úszásban is szerzett még egy aranyat az a nagyon csúnya angol lány.


Meg pezsegnek azért is, mert ugye a 2012-s olimpia itt lesz. Várják már a lángot, meg lesz majd nagy ünneplés is. Tegnap az újságban olvastam, hogy a Pekingi olimpia záró ünnepségén Beckem fog érkezni (vagy vezetni) egy tipikus kétemeletes piros buszt, majd kiszáll és a világ minden tájáról érkezett kölyökkel fog rugosni egy picit.Na meg Blair is megszólalt, hogy mindent megfog tenni o is, hogy még jobb legyen az olimpia Londonban, mint Kínában. Meg úgy nagyjából mindenki nyilatkozik hasonlóakat.

Közben szerdára be volt harangozva 3 napos metró sztrájk, amit kedd délután lefújtak mert meg tudtak egyezni. De már mindenki arról beszél, hogy ez politikai kérdésé kezd vállni, nem is annyira már a metrósok érdekében próbálnak sztrájkolni. De biztos ami biztos szeptember harmadikától is be van jelentve egy.


Agency:


Tegnap hívott a harmadik agencym, hogy megyek szombaton a Tottenham-be, de nem lenne inkább kedvem abba a magánklubba mennem ahol már voltam, mert lenne ott egy 14 órás muszak. Mondtam legyen.


20\08\08


Ma tanfolyam, tetszik nagyon, lehet is tanulni. Szerzodést a Novotelnek feladtam, közben délután hívott a második agencym, hogy jövohét szombatra van melójuk az Arsenal-ban, vagy a Wemblyben. Mondtam persze, kérdezték melyikbe. Hát akkor már a Wembleyt választottam :P
Elkezdodött a Premier League, kezdenek pörögni a stadionok.


Knightland Road-n meg továbbra sincs inernet. Köszönöm iroda!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

de gondolom fizeted az internetet továbbra is...

Névtelen írta...

ha jol latom, tovabbra sincs net